بهترین مکان های توریستی استان آذربایجان
نوشته شده توسط : triptravel

یکی از زیبا ترین استان های ایران آذربایجان است که به دو بخش غربی و شرقی تقسیم می شود. استان آذربایجان علاوه بر مکان های تاریخی بسیار دیدنی دارای صنایع دستی بسیار با ارزش همچون قالی های دست بافی است که طرفداران زیادی را از خارج از کشور به آنجا می کشاند. اگر به دنبال مکانی پراز آثار تاریخی و جنگل های سرسبز ، کوه های زیبا ، صنایع دستی فوق العاده هستید و زمان کافی برای دیدن آن ها دارید در اولین فرصت اسباب سفری فراموش نشدنی را برای خود فراهم کنید و دل به جاده بزنید.برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

بازار سرپوشیده تبریز

 بازار تبریز از همان ابتدای ساخت بدین شکل نبوده است زیرا بعد از وقوع زلزله در سال 1193 هجری قمری در اواخر دوران زندیه و اوایل دوران قاجاریه این بازار به طور کلی تخریب شد و بعد به همت بسیاری از مردم به شکل امروزی خود در آمد، بازار تبریز بزرگترین بازار سرپوشیده جهان است و به دلیل قرار داشتن تبریز بر سرچهار راه ابریشم محل عبور و مرور کاروان هایی ازکشور های همچون اروپا و دیگر کشور های آسیایی بوده است. بازار بزرگ تبریز یکی از میراث های جهانی یونسکو به شمار می رود و به همین دلیل توریست های زیادی از خارج کشور برای بازدید به این منطقه می آیند.

 

مسجد کبود یا مسجد جهان شاه / تبریز

 شاید بعد از دیدن عکس های مسجد کبود و مشاهده ی میزان تخریب آن در بخش های سردر و بخش های داخلی اش به خودتان بگویید چرا مسجدی به این زیبایی تا به حال ترمیم نشده و اصلا چرا به این حال در آمده است. باید گفت بعد از زلزله ای که در سال  1193 هجری قمری در تبریز رخ داد اکثر آثار تاریخی و مهم تبریز از بین رفتند و بعد بازسازی شدند، مسجد کبود دارای زیبایی خیره کننده ای است و زیبایی کاشی های لاجوردی آن در نگاه اول بسیار چشم نواز است. با ورود به مسجد ترکیب رنگ های آبی و سنگ های بسیار خاص آن می تواند حالی معنوی را به شما منتقل کنند. این مسجد به دستور جهان شاه در دوره ی قراقویونلو ساخته شده است.

 

جنگل های ارسباران / اهر

ارسباران ناحیه ای کوهستانی در شهرستان اهر است که طبیعتی بسیار زیبا و خاص دارد. بهترین فصل برای سفر به جنگل های ارسباران تابستان است آن هم به این دلیل که در فصول پاییز و زمستان دما به شدت کاهش می یابد و امکان عبور و مرور در این منطقه بسیار سخت است. تنوع جانوری و گیاهی در جنگل های ارسباران بسیار زیاد است و حیواناتی همچون خرس قهوه ای، آهو، گرگ، روباه و پرندگانی همچون عقاب و کبک در بخش های مختلف جنگل ارسباران زندگی می کنند.

 

پارک ائل گلی(شاه گلی) / تبریز

 پارک شاه گلی در شهر تبریز قرار دارد ، این بنا در دوره آق قویونلو احداث شده و در دوره ی صفویه گسترش پیدا کرده است. دریاچه ای که اطراف آن را پوشانده است دارای وسعتی 5/5 هکتاری است که در آن می توان با قایق های پدالی یا موتوری عبور و مرور کرد، اطراف پارک شاه گلی دارای مسیرهای پیاده روی، دوچرخه سواری ومکان هایی برای استراحت و تفریح خانواده ها است. عمارت شاه گلی در سال 1346 بر اثر رطوبت و عوامل جوی دیگر از بین رفت و بعد از آن عمارتی دو طبقه و هشت ضلعی به جای آن قرار گرفت این بنایی که امروزه می بینید در دهه های اخیر ساخته شده و یک تالار پذیرایی است.

 

روستای کندوان / اسکو

 شاید اسم روستاهای صخره ای را شنیده باشید و یا عکس های آن را در شبکه های اجتماعی دیده باشید از این نوع روستا های صخره ای تنها سه مورد  در کل دنیا وجود دارد که یکی اززیبا ترین آن ها روستای کندوان در آذربایجان شرقی است. دیگری روستای کاپادوکیا در ترکیه و مورد آخر هم روستای داکوتا در آمریکا است. روستای صخره ای کندوان از سنگ های آتفشانی تشکیل شده. روستایی کندوان در اکثر ماه های سال یخبندان  است و همین امر عبور و مرور راحت را در این روستا کمی سخت می کند.

 

دریاچه ارومیه

 دریاچه ارومیه که بخشی از آن در آذربایجان غربی و بخش دیگر آن در آذربایجان شرقی قرار دارد بزرگترین دریاچه در ایران و ششمین دریاچه بزرگ آب شور جهان است. دریاچه آب شور ارومیه خاصیت های درمانی بسیار زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به درمان بیماری های پوستی و عضلانی اشاره کرد. دریاچه بزرگ و زیبای ارومیه در فصول مختلف سال میزبان پرندگانی همچون فلامینگو، پلیکان، اردک پیسه، نوک خنجری و گونه های مختلفی از پستانداران و آبزیان است و به همین دلیل به عنوان پارک ملی نیز به ثبت رسیده است. با توجه به قرار گرفتن سد های زیاد  بر سر راه این دریاچه و کم شدن بارش باران در منطقه،  دریاچه ی ارومیه با خطر خشکسالی کامل روبه رو است که امیدواریم با تدبیر و اندیشه ی مقامات زیست محیطی کشور این مشکل به زودی حل شود.

 

قره کلیسا / چالدران

یکی از کلیسا های معروف در ایران قره کلیسا است. همانطور در عکس های این کلیسا میبینید بخشی از  کلیسا دارای سنگ های مشکی و بخشی دیگر دارای سنگ های سفید است، در زمان ورود مغول ها به ایران پنجاه درصد از این بنا به طور کلی از بین رفت و در دوره های بعد بازسازی شد و به همین دلیل رنگ سنگ ها فرق می کند. قره کلیسا در زمان اشکانیان ساخته شد و در برخی از کتوب تاریخی آورده شده است که اولین کلیسای آیین مسیحیت محسوب می شود. این کلیسا در میراث فرهنگی یونسکو نیز ثبت شده است.

 

زندان دیو / تکاب

 اگر به دنبال ماجراجویی و دیدن بناهای بسیار سحر انگیز و خاص هستید بهتر است  سیاحت از این منطقه بسیار مهم و دیدنی را از دست ندهید. زندان دیو یکی از چاله های بسیار بزرگ و با ارتفاع 108 متر است. زندان دیو از نظر بسیاری از تاریخدانان در اثر یک چشمه کوچک به وجود آمده. اگر اهل کوهنوردی هستید بهتر است با داشتن لوازم ایمنی و کفش مناسب به این منطقه بروید و در صورت امکان به داخل چاله نگاه نکنید.

 

تخت سلیمان / تکاب

 

 در نزدیکی زندان دیو بنایی قرار دارد که پایتخت اشکانیان بوده است. دریاچه ای بیضی شکل که در اطراف آن آتشکده و آثار باستانی بسیار مهمی قرار دارد این مکان دارای پیشینه تاریخی بسیار زیاد و افسانه هایی است که به جذابیت توریستی آن اضافه می کند و هر ساله تعداد بسیار زیادی از افراد را به این منطقه می کشاند. تخت سلیمان جزو آثار باستانی ثبت شده ی ملی است. همچنین در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

 

بهترین مکان های توریستی استان آذربایجان

 





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: